Web-analytiikka
Tuloksellisimmat toimenpiteet syntyvät datasta kumpuavasta ymmärryksestä. Web-analytiikka kertoo, miten markkinointia kannattaa kehittää ja onko se kannattavaa.
Pyydä tarjousWeb-analytiikkapalvelut tuovat tietoa päätöksenteon tueksi
Markkinointi on tehokkainta, kun se pohjautuu mitattavaan informaatioon. Hyödyntämällä dataa vähennämme arvailun määrää ja voimme toimia tuloksekkaasti. Koska resurssit ovat aina rajalliset, kannattaa keskittyä niihin toimenpiteisiin, jotka tuottavat suurimman vaikutuksen.
Teemme niin yksittäisiä analyysejä (alla esiteltynä tyypillisimmät), kuin jatkuvaa optimointityötäkin. Jatkuvan optimointityön tarkoitus on muokata nykyistä sivustoa parempaan suuntaan niin, että siitä hioutuu todellinen myyntikone. Mittareina käytetään esimerkiksi verkkosivuston tuottamien liidien, hakukoneliikenteen ja sosiaalisen median jakojen määrää.
Luomme yrityksille liiketoimintatavoitteita tukevia mittaussuunnitelmia ja varmistamme, että web-analytiikan setup tuottaa mahdollisimman laadukasta dataa päätösten tueksi.
Verkkosivuston nykytila-analyysi
Verkkosivuston nykytila-analyysi antaa kattavan kuvan verkkopalvelusi ja digitaalisen markkinointisi tämänhetkisestä toimivuudesta sekä selkeän listan asioista, jotka tulisi korjata tavoitteidesi toteutumiseksi.
Nykytila-analyysi hyödyntää web-analytiikkaa ja ottaa kantaa sekä teknisiin että laadullisiin asioihin. Saat sen myötä konkreettisen korjauslistan, joka toimii yhtä hyvin nykyisen sivuston kehittämiseen kuin uuden sivuston suunnittelun tukenakin.
Analyysin avulla voimme varmistua, että sivustolla mitataan oikeita asioita. Tarkistamme, että analytiikan ja konversioseurannan setup on tehty niin, että saamme mahdollisimman tarkan kuvan sivuston toimivuudesta. Tämän lisäksi pureudumme mahdollisiin pullonkauloihin, joita liittyy sivuston hakukonelöydettävyyteen, saavutettavuuteen tai tekniseen suorituskykyyn. Tutkimme myös, tulevatko eri liikenteenlähteet oikein mitatuksi ja löytyykö niiden osalta korjattavaa.
Google Analytics 4 ja Tag Manager -asennukset
Tarkasti asennetun analytiikan avulla voit seurata, kuinka markkinoinnin kampanjat toimivat ja tuovat vastinetta rahoillenne. Huolehdimme Google Analytics 4:n asennuksesta ja teemme sen yleensä hyödyntämällä Tag Manager -työkalua. Käyttämällä Tag Manageria sivustolle asennetaan vain yksi koodipätkä (container) ja tämän containerin sisään asennetaan kaikki tarvittavat skriptit ja seurantapikselit.
Autamme myös tavoitteiden määrittelyssä ja voimme tarvittaessa hallinnoida kaikkea Tag Manageriin liittyvää ja varmistaa, että seuranta on oikein ja ajan tasalla. Meille on kuitenkin ehdottoman tärkeää, että asiakasyritys omistaa kaiken datan sekä Google Analytics 4:ssä että Tag Managerin puolella. Näin ollen tilit luodaan ensisijaisesti aina asiakkaan nimeen.
Looker Studio ja reaaliaikaiset dashboardit
Raportointia varten suosittelemme Googlen Looker Studiota, jossa data on aina saatavilla ja jaettavissa meidän ja asiakkaan kesken. Looker Studio kerää kaiken datan eri lähteistä (esim. Google Ads -mainonnasta) yhteen dashboard-näkymään ja luvut päivittyvät reaaliajassa. Looker Studio toimii verkkopohjaisena Googlen palvelimilla ja dashboardit jaetaan linkkien avulla.
Meillä on monen vuoden kokemus dashboardien rakentamisesta ja osaamme suositella parhaita KPI-näkymiä kaikille osa-alueille (esim. Kanavakohtainen näkymä, markkinoinnin ja myynnin näkymä sekä johdon näkymä).
Looker Studiossa dataa on helppo tutkia, koska visualisoinnit saa aikaiseksi raahaamalla ja pudottamalla tietoja eri paikkoihin.
Server-side tracking ja muut analytiikkaratkaisut
Palvelinpohjainen seuranta (eli server-side tracking tai server-side tagging) mahdollistaa paremman konversioseurannan. Sen avulla voidaan havaita 20-40 % enemmän konversioita. Lisäksi seurannan siirtäminen selaimesta palvelimella toteutettavaksi mm. parantaa sivuston käyttökokemusta, sillä sivusto latautuu nopeammin. Saat kauttamme server-side tracking -asennukset yli 100:lle sivustolle asennetun ratkaisun kokemuksella.
Toteutamme myös Piwik PRO- ja Matomo-käyttöönottoja. Saat kauttamme myös evästehallinnan asennuksen ja ylläpidon Cookiebot-työkalulla.
Avainsanatutkimus
Avainsanatutkimuksen tarkoituksena on selvittää yrityksen liiketoimintaan liittyviä hakusanoja mahdollisimman tarkasti.
Avainsanatutkimus kertoo, mitä palveluita ja tuotteita yrityksen asiakkaat etsivät ja millä hauilla on eniten hakumääriä hakukoneissa. Oikeilla avainsanoilla saadaan lisää liikennettä sivustolle ja pysytään ajan tasalla siitä, mitä markkinoilla tapahtuu.
Tutkimuksen tuloksena on priorisoitu avainsanalista, jota käytetään jatkossa sivuston sisällöntuotannon, hakukoneoptimoinnin ja Google Ads -mainonnan apuna.
Huolellisesti tehty avainsanatutkimus on hakukoneoptimoinnin kulmakivi, joka auttaa yritystä onnistumaan liiketoiminnan kasvattamisessa verkossa.