Brändisuunnittelu ja yritysilmeet

Kun brändisi kaipaa ilmettä tai pientä raikastusta, luomme tyylikkään, ajanmukaisen ja käyttäjäystävällisen brändi-ilmeen.

Pyydä tarjous

Brändiuudistus

Hyvä brändi-ilme kulkee käsi kädessä arvolupauksen kanssa. Yhdessä ne tukevat markkinoinnin strategiaa, herättävät asiakkaiden mielenkiinnon ja tekevät näkyviksi ne ominaisuudet, joilla te erotutte kilpailijoista.

Jos yrityksesi ilme on vanhentunut eikä tue liiketoimintaanne, voi olla oikea aika brändiuudistukselle. Projektin laajuus on asiakkaan omista tarpeista ja budjetista kiinni. Pienimmillään uudistus voi tarkoittaa esimerkiksi logon modernisoimista sekä värien ja typografian päivittämistä. Laajempi brändiuudistus voi pitää sisällään koko brändiviestin uudelleenmuotoilun ja kattaa logouudistuksen lisäksi kaikki visuaaliset elementit käyntikorteista verkkosivuihin.

Mistä brändi koostuu?

Kokonaismielikuva yrityksestä muodostuu brändin monista osista. Visuaaliset tunnukset ovat brändin helpoiten tunnistettava osa, mutta toimiva brändikokonaisuus ulottuu yrityksen kaikkeen toimintaan – tapaan, jolla kohtaatte asiakkaanne ja omat työntekijänne.

Me suunnittelemme yrityksellesi brändi-ilmeen ja kaikki tarvitsemasi visuaaliset elementit logosta muistilehtiöihin. Kiinnitämme brändissä erityishuomiota sen toimivuuteen sekä digitaalisissa että painetuissa ympäristöissä.

Logo, värit ja typografia

Yritys tunnistetaan logostaan. Hyvä logo on sopivan persoonallinen, kestää aikaa, erottuu edukseen kilpailijoista ja toimii niin suurilla kuin pienilläkin pinnoilla. Toisinaan vanhaa, tunnettua logoa ei haluta hylätä mutta tutun designin voi modernisoida vastaamaan nykypäivän medioiden vaatimuksia – kunnioittaen kuin arvokasta rakennusta.

Logon lisäksi brändivisuaalisuuden kulmakiviä ovat brändivärit ja typografia, joiden tyylin on tuettava yrityksen brändiviestiä. Huippumoderni vai perinteinen? Pehmeä vai särmikäs? Arvokas ja etäinen vai toverillinen ja helposti lähestyttävä?

Me valitsemme yrityksellesi uniikin tekstityylin ja väripaletin, jotka toimivat niin digi- kuin painopinnoillakin.

Ikonit, kuosit ja kuvatyylit

Ikoneja käytetään sekä painotuotteissa että nettisivuilla ja niiden tyylin määrittely on tärkeä osa brändikokonaisuutta. Voimme joko suunnitella ja toimittaa kaikki tarvittavat ikonit tai tehdä ohjeistuksen, jonka perusteella kolmas osapuoli osaa tuottaa yhteneviä ikoneja.

Brändikuosi johdetaan yleensä logon osasta tai muusta brändielementistä. Tyypillisiä käyttötarkoituksia kuoseille ovat esimerkiksi yrityksen liiketilan tai messuosastojen somistus, pakkaukset ja nettisivujen tai esitysten taustakuvat.

Kuvatyyliohje kertoo brändille ominaisen tavan viestiä kuvan keinoin. Määrittely tehdään siten, että valokuvaaja ymmärtää ja pystyy toistamaan idean visuaalisesta linjasta. Tarvittaessa voimme tehdä ohjeistuksen myös kuvapankkikuvien valitsemiseen ja käsittelyyn, jotta kuvat saadaan muokattua brändin linjan mukaisiksi.

Lomakkeisto, taittopohjat ja yritystuotteet

PowerPoint-presentaatiopohja ja käyntikortit ovat monille asiakkaille ensikosketus yrityksesi brändiin, joten niihin on syytä panostaa. Lomakkeisto voi pitää sisällään myös muunlaisia brändättyjä dokumenttipohjia, kirjekuoria tai muistilehtiöitä.

Taittopohjat ovat suunnitteluohjelmilla laadittavia avoimia tiedostoja, joihin voit itse vaihtaa esimerkiksi tekstit tai kuvan. Suunnittelemme tarpeisiisi sopivat somekuva-, banneri-, printtimainos- ja vaikka rollup-pohjat ja halutessasi opetamme sinut myös käyttämään tarvittavia ohjelmia.

Tarpeistasi riippuen voimme suunnitella myös valikoiman yritystuotteita kuten vaatteita, kangaskasseja, kyniä tai vaikka etikettejä. Parhaat give away -tuotteet eivät kanna vain logoa vaan pitävät sisällään jonkin oivalluksen yrityksestäsi.

Kysy lisää brändiuudistuksista

Anu Raitio-Huopaniemi
+358503047222
anu.raitio-huopaniemi@paperplanes.fi
Varaa aika kalenteristani