Snapchat-mainonta
Edullista näkyvyyttä ja verkkosivuliikennettä koko mobiilinäytön valtaavilla visuaalisilla mainoksilla.
Pyydä tarjousTavoita nuoret ja nuoret aikuiset yhteisöllisessä kanavassa
Snapchatille ominaista ovat lyhyet katoavat sisällöt, joita jaetaan joko yksityisissä keskusteluissa ja ryhmissä tai kaikille käyttäjille nähtäväksi. Kanavan erikoisuutena tunnetaan karttaominaisuus, jonka kautta voi nähdä muiden lisäämiä paikkasidonnaisia julkaisuja. Snapchat tunnetaan käyttäjiensä keskuudessa myös Snäppinä, ja moni Snapchatin uskollinen käyttäjä snäppää hyvinkin aktiivisesti kavereidensa kanssa.
Snapchat-mainonta tavoittaa erittäin tehokkaasti nuorisoa ja nuoria aikuisia. Snapchatin tehoa kannattaa kokeilla markkinointikanavana erityisesti sen edullisuuden takia.
Kolme syytä valita Snapchat mainontaasi:
- Edullista näkyvyyttä erityisesti nuorten ja nuorten aikuisten keskuudessa
- Vaikuttavat, koko näytön valtaavat mainosmuodot
- Lisätyn todellisuuden ja filttereiden käyttö mainonnassa
Snapchat-mainonnan kohdennusmahdollisuudet
Mainonta Snapchatissä on mahdollista kohdistaa eri ikäryhmiin 13-vuotiaista aina yli 50-vuotiaisiin, mutta suurin käyttäjäryhmä löytyy alle 35-vuotiaista. Snapchatin mainostyökalun mukaan Suomessa on 13–34-vuotiaita käyttäjiä 510 000–540 000 ja 35-vuotiaita tai vanhempia käyttäjiä 60 000–63 000.
Snapchatissä on paljon eri mahdollisuuksia kohdistaa mainontaa kiinnostuksen kohteiden, käyttäytymisen sekä käytetyn päätelaitteen tai verkon perusteella. Asentamalla Snapchatin pikselin voit luoda omia yleisöjäsi ja tehdä uudelleenkohdistettua mainontaa esimerkiksi verkkosivustokävijöille. Lisäksi voit luoda sitoutuneisuuteen ja yhdenmukaisuuteen perustuvia yleisöjä.
Minkälainen sisältö Snapchatissä toimii?
Snapchatissä alle kymmenen sekuntia kestävät mainosvideot muistuttavat orgaanisia sisältöjä, joten mainoksia suunniteltaessa kannattaa pitää mielessä videon pituus. Kuvamainoksiin on hyvä lisätä myös elementtejä, jotka antavat aiheesta lisätietoa, sillä mainostekstin merkkimäärä on hyvin rajallinen. Snapchat-mainonnassa on tärkeää tuoda sanoma esille selkeästi ja reippaassa tahdissa, mielellään taustamusiikilla ja huumorilla höystettynä.
Mitkä sisällöt toimivat Snapchatissä?
- Teaserit ja ennakkomarkkinointi sopivat hyvin Snapchatin kulttuuriin ja lyhyisiin viestiformaatteihin.
- Erilaiset livet ovat autenttisuutensa vuoksi relevantteja sisältöjä Snapchattiin.
- Tapahtumamarkkinointi ja sen ympärille luotu sisältömarkkinointi: karttaominaisuuden hyödyntäminen livetapahtumissa lisää tietoisuutta ja jakaa fiilistä myös suuremmalle yleisölle.
- Kilpailut ja arvonnat pitävät yllä seuraajakuntaa ja aktivoivat käyttäjiä sitoutumaan sisältöön.
- Jos haluat taatusti Snapchattiin sopivaa sisältöä, voi yhteistyö vaikuttajien kanssa olla hyvä ajatus.
Snapchatin mainosmuodot
- Kuva- ja videomainokset: Koko ruudun valtaavat mainokset näkyvät tarinoiden seassa.
- Collection-mainos: Tuotteita esiin nostava, shoppailuun ohjaava mainosformaatti, joka näkyy tarinoiden seassa.
- Story-mainos: Monta kuvaa tai lyhyttä videota peräkkäin sisältävä mainosformaatti, joka näkyy kiinnostavimpia sisältöjä esittelevässä Discovery-osiossa.
Lisäksi Snapchatissä on mahdollista luoda AR-mainoksia ja filttereitä, jotka herättelevät käyttäjien huomiota lisätyn todellisuuden tai Snapchatille ominaisten filttereiden avulla. Nämä mainosmuodot ovat omiaan luomaan someilmiöitä ja toimivat hyvin esimerkiksi tapahtumamarkkinoinnissa.
Videoiden kesto voi Snapissä olla 3–180 sekuntia. Suosituksena on kuitenkin pitää videot lyhyinä ja toiminnantäyteisinä, jottei somekansa swaippaa seuraavaan sisältöön. Tarinalliset ja yllätykselliset sisällöt ovat kultaa somessa.
Miten päästä alkuun Snapchat-mainonnassa?
Snapchat-mainonta ostetaan kanavan omasta mainosympäristöstä ja mainontaa voidaan lähteä kokeilemaan kevyelläkin budjetilla. Mainonnan tekeminen ei myöskään ole riippuvaista orgaanisesta presenssistä Snapchatissä.
Olemme toteuttaneet asiakkaillemme useita onnistuneita Snapchat-mainoskampanjoita. Jos innostuit Snapchatin mainosmahdollisuuksista ja haluaisit jutella lisää, ota meihin yhteyttä.