TikTok yrityksen uutena kanavana: 3 syytä kokeilla TikTokia
TikTok tunnetaan nopeatempoisista videosisällöistään, jotka ovat saavuttaneet valtavan suosion erityisesti nuorten aikuisten keskuudessa. Uuteen kanavaan tutustuminen voi tuntua haastavalta, mutta TikTokin kohdalla se todellakin kannattaa, valitsitpa orgaaniset sisällöt tai mainonnan. Toivottavasti nämä kolme syytä innostavat sinutkin kastamaan varpaasi TikTokin videovirtaan!
1. Suomalaiset ovat Euroopan innokkaimpia TikTok-käyttäjiä
Maailmanlaajuisesti TikTokia käyttää jo yli miljardi ihmistä, ja suomalaisia on liittynyt palveluun huimat 1,2 miljoonaa. Erityisesti nuoret aikuiset ovat ottaneet kanavan omakseen: 45 % suomalaisista TikTok-käyttäjistä on 18–24-vuotiaita.
Vaikka TikTok tunnetaan nimenomaan lyhyistä videosisällöistään, käyttäjien yksilöllisiin mieltymyksiin mukautuva sisältöalgoritmi pitää yleisönsä mielenkiinnon tehokkaasti yllä. Suomalaiset TikTok-käyttäjät viihtyvät sovelluksen parissa keskimäärin yli 90 minuuttia päivässä – eniten kaikista eurooppalaisista.
2. Mainonta TikTokissa ei vaadi yritykseltäsi orgaanista läsnäoloa
TikTokissa mainostaminen ei vaadi yritykseltä orgaanista läsnäoloa alustalla, joten mainontaa voi lähteä kokeilemaan hyvinkin matalalla kynnyksellä. Näyttökertoja saa ostettua edullisesti, mikä tekee TikTokista mainion alustan tunnettuuden kasvattamiseen.
Poikkeuksena muihin somealustoihin verrattuna TikTok tarjoaa yrityksille ainutlaatuisen tilaisuuden tulla kuulluksi – kirjaimellisesti. TikTokia käytetään oletusarvoisesti äänet päällä, joten muista panostaa mainosten äänimaailmaan. TikTok tarjoaa yrityksille laajan kirjaston ääniklippejä ja musiikkia, mutta voit myös omien äänien käyttö onnistuu.
Ota huomioon, että TikTokia voi käyttää ainoastaan mobiilisovelluksella. Jos haet TikTok-mainonnalla klikkejä verkkosivustollesi, yrityksesi verkkosivujen tulisi olla edukseen nimenomaan puhelimen näytöltä tarkasteltuna.
3. Uusi kanava, tutut sisältösäännöt
TikTokia ulkoapäin tiirailevalle kanava näyttäytyy helposti hassuttelun ja tanssivideoiden loputtomana virtana. Mikä neuvoksi, jos oman yrityksen kulttuuri ja sisältöstrategia eivät taivu TikTok-tansseihin?
Hyvä uutinen on se, että kuten muissakin kanavissa, TikTokin käyttäjät arvostavat ennen kaikkea avuliasta ja aitoa sisältöä. Komediaklippien ja irrottelun lisäksi TikTokissa menestyvät erinomaisesti erilaiset hyödyllisiä vinkkejä ja tietoa jakavat sisällöt, kunhan ne on tehty nimenomaan tähän kanavaan sopivalla tavalla. Tämä pätee niin orgaaniseen sisältöön kuin mainoksiinkin – millaisella sisällöllä sinä voisit palvella yleisöäsi?
TikTokin nopeatempoinen kulttuuri tarkoittaa trendien jatkuvaa vaihtumista. Jos yrityksesi markkinointitiimi pystyy tarttumaan trendeihin, sisällöillä on hyvä mahdollisuus päästä parrasvaloihin. Toisaalta jokaisen trendin perässä juokseminen vaatii paljon resursseja eikä välttämättä kannata. TikTokin algoritmi voi suosia vanhojakin sisältöjä, kunhan niiden sisältö on katsojilleen arvokasta.
Ota ensiaskel TikTokin videovirtaan
TikTok on kanava, jossa yritysten on helppo saada edullisesti näkyvyyttä erityisesti nuorten aikuisten keskuudessa. Jos mietit, miten TikTok voisi palvella sinun yritystäsi, ota rohkeasti yhteyttä!