GA4 – kaikki irti työkalusta räätälöitävällä koulutuksella
Kesällä 2023 verkkosivustojen analytiikkatyökalu Google Analytics päivittyi ja käyttäjät olivat jälleen uuden äärellä. Google Analytics 4, tai tuttavallisemmin GA4, on monelta osin erilainen kuin vanhat versiot. Se painottaa aiempaa enemmän esimerkiksi tekoälyn hyödyntämistä, eri laitteiden käyttöä sekä käyttäjien yksityisyyttä. Uusin versio on lisäksi erittäin räätälöitävä.
Muutos edelliseen versioon on suuri, eikä moni vanhaan Google Analyticsiin tottunut käyttäjä ole vielä ehtinyt, jaksanut tai osannut opetella ottamaan kaikkea irti uusista ominaisuuksista.
Kun haluat GA4:stä mahdollisimman paljon irti minimaalisella vaivalla, valitse räätälöitävä GA4-koulutuksemme. Autamme sinua hyödyntämään uudet ominaisuudet parhaalla mahdollisella tavalla.
Perusasetukset eivät riitä – räätälöinnissä piilee valtava potentiaali
Käytännönläheisessä koulutuksessamme käymme läpi GA4:n peruskäsitteet, ominaisuudet ja työkalun tarjoamat mahdollisuudet.
Ennen kaikkea pureudumme GA4:n muokattavuuteen ja räätälöitävyyteen. Niissä nimittäin piilee valtava potentiaali, kunhan osaat hyödyntää niitä oikein. Siinä missä aiemmissa versioissa pääsi pitkälle pelkällä perusasennuksella, ei oletusasetuksilla saa GA4:sta täysiä tehoja irti.
Koulutuksemme koostuu kuudesta osiosta:
- Johdanto: Yleiset asetukset, tärkeimmät konseptit ja käsitteet. Mikä esimerkiksi on session ja käyttäjän ero, ja miten niiden määrittely GA4:ssä eroaa verrattuna muihin järjestelmiin?
- Raportointinäkymä: Millaisia raportteja voit tehdä työkalulla?
- Exploration eli analyysiosio: Mitä eroa on analyysillä ja raportilla?
- Eventit ja konversiot
- Yleisöt ja segmentointi
- Integrointi muihin järjestelmiin, kuten Looker Studioon: Miten voit visualisoida dataasi entistä paremmin muiden ohjelmistojen avulla?
Pureudumme mitattavuuteen, evästeisiin ja muihin haasteisiisi
Kaikilla kouluttajillamme on yli 10 vuoden kokemus Google Analyticsin käytöstä, joten he tuntevat järjestelmän perinpohjaisesti ja osaavat ratkoa siihen liittyvät haasteesi.
Lähestymme aihetta konkretian kautta: teorian sijaan pureudumme kanssasi käytännön ongelmiin. Tavoitteemme on ratkoa yhdessä erilaisia web-analytiikkaan liittyviä haasteita, esimerkiksi server-side tracking, ja sitoa koulutus myös laajempaan kontekstiin. Siksi otamme kantaa myös evästeisiin, jotka ovat yksi digitaalisen maailman tämän hetken suurimmista haasteista. Mitä tehdä, kun selaimet ja päätelaitteet eivät enää pysty keräämään dataa kuten aiemmin?
Mitattavuudesta ja markkinoinnin toimivuudesta saa paremman kokonaiskäsityksen, kun ne sidotaan kontekstiin. Usein asiakkailla on käytössään päällekkäin monia analytiikkajärjestelmiä, Google Analyticsin lisäksi esimerkiksi HubSpot tai Matomo. Siksi pyrimme sitomaan kaiken datan yhteen ja ymmärtämään kokonaisuutta sekä siitä, miten numeroita kannattaa tulkita.
Juuri tähän tarpeeseen koulutuksemme vastaa.
GA4-koulutus tiivistettynä:
Kenelle: Markkinointipäättäjät, digimarkkinoinnin asiantuntijat
Kesto: noin 2–3 tuntia.
Sijainti: Koulutus voidaan pitää joko Teamsissä tai livenä.
Koulutus sisältää: Räätälöidyt koulutusmateriaalit sekä tuen kuukauden ajan koulutuksen jälkeen.
Miten organisaatiosi voi saada GA4:stä mahdollisimman paljon irti? Autamme löytämään piilevän potentiaalin. Ota yhteyttä niin kerromme lisää!