OptoFidelity – uudistettu brändi ja verkkosivusto optisen metrologian teknologiajohtajalle
Uudistimme OptoFidelityn brändiviestit, -ilmeen ja verkkosivuston vastaamaan yrityksen liiketoiminnan uusia painopisteitä.
Olet todennäköisesti käyttänyt OptoFidelityn tuotteilla testattuja laitteita
OptoFidelity on maailman johtavia optisen metrologian laitteistojen valmistajia. Meidän kaikkien tuntemat teknologiayhtiöt hyödyntävät OptoFidelityn laitteita tuotekehityksen tukena ja teollisen valmistamisen laadunvarmistuksessa. Yrityksessä työskentelee yli 370 ammattilaista kolmella eri mantereella.
OptoFidelityn liiketoiminnan painopiste oli siirtymässä kohti uusien AR-/VR-/MR-laitteiden testausratkaisuja. Siirtymän tueksi kaivattiin brändi-ilmeen, viestin ja verkkosivuston uudistamista.
Mittavat pohjatyöt uudistuksen tueksi
Lähdimme liikkeelle loppuasiakkaista, sillä yhteistyömme OptoFidelityn kanssa käynnistyi asiakaspersoonien luomisella. Dokumentoituja persoonia hyödynnettiin myöhemmin mm. verkkosivuston sisällön määrittelyssä. Jokaiselle persoonalle määritettiin ostopolut ensimmäisestä kontaktista asiakkuuteen asti.
Pohjatyön lopputuloksena tiesimme siis, kenet halusimme vakuuttaa OptoFidelityn ratkaisujen erinomaisuudesta ja millaista sisältöä heille tuli tuottaa.
Brändiuudistus
Kuten todettua, OptoFidelityn visuaalinen ilme ja viestintä eivät enää kuvanneet yrityksen pääasiallista liiketoimintaa. Niinpä ne oli aika uusia. Järjestimme brändiworkshopin, jonka perusteella hioimme yhdessä optofidelityläisten kanssa brändiviestinnän hierarkiaa. Hierarkia määrittelee, mitä asioita OptoFidelityn kannattaa itsestään kertoa ja millä sanoin.
Samaan aikaan käynnistimme visuaalisen ilmeen uudistamisen, jossa päädyttiin ilmavaan, vaaleaan ilmeeseen. Ilme kuvastaa OptoFidelityn osaamista optimisessa metrologiassa ja tukee mielikuvaa teknologisesta johtajuudesta.
Verkkosivustouudistus HubSpot CMS -alustalle
OptoFidelity käyttää HubSpotia aktiivisesti ja yrityksen edellinenkin sivusto oli toteutettu HubSpot CMS -alustalle, joten verkkosivuston alustan valinta oli helppo.
Verkkosivustoprojektin eteneminen
Rakenteen määrittely
Kävimme läpi nykyiset sisällöt, OptoFidelityn sisäisesti tekemän avainsana-analyysin ja uudet asiakaspolut. Niiden pohjalta loimme ehdotelman sivuston rakenteesta, jota hiottiin yhteistyössä asiakkaan kanssa.
Wireframet eli rautalankamallit
Loimme rakenteen ja sivustoelementtien perusteella rautalankamallin Figmassa. Rautalankamalli selventää sivuston rakentamiseen käytettäviä elementtejä ja auttaa hahmottamaan rakennetta ja navigointia.
Sivuston visuaalinen ilme
Suunnittelimme elementtien ulkoasun ja sivuston yleisen ulkoasun brändin uudistetun visuaalisen ilmeen pohjalta. OptoFidelity tilasi vielä erikseen brändiin sopivaa kuvitusmateriaalia kuvittajalta.
Sisällöntuotanto
Kirjoitimme sovitusti muutamia uusittua tone of voice -ohjetta mukailevia, hakukoneoptimoituja sisältöjä. Teimme myös erillisenä projektina kokonaan uusia sisältösivutyyppejä, jotka esittelevät OptoFidelityn ratkaisujen käyttötarkoituksia asiakaslähtöisestä näkökulmasta.
Sivuston kehitys
Koodasimme sivuston elementit HubSpot CMS -alustalle, jossa nykyisetkin sisällöt olivat. Kyseessä oli ensimmäinen kerta, kun uudistimme jo ennestään HubSpotissa olevaa sivustoa, joten kerrytimme arvokasta kokemusta mm. HubSpot CMS:n staging-ympäristöstä.
Analytiikan ja evästehallinnan asennus
Asensimme Google Analytics 4 -ratkaisun, teimme uudelleenohjaukset ja toimme Cookiebot-evästehallinnan uudelle sivustolle. Näin OptoFidelity saa kerrytettyä arvokasta dataa sivuston toiminnasta jatkossakin.
Uudistettu brändi-ilme ja sivusto siivittävät OptoFidelityn kasvua
Sivusto julkaistiin tammikuussa 2024. OptoFidelityllä on nyt ajantasainen sivusto, uusi ilme ja uudet viestit, joilla lähteä tekemään vaikuttavaa markkinointia.
“Throughout the entire project, Paper Planes team was exceptional. They ensured timely and high-quality deliverables. I strongly endorse them for any B2B technology company seeking a committed and professional marketing partner.”
Arlinda Sipilä
Marketing Director, OptoFidelity